Monday, November 17, 2008

آيت الله منتظري: بي تفاوتي مردم نسبت به سرنوشت خود باعث حاكميت يافتن اشرار مي شود



ادوارنیوز: جمعی از اعضای شورای مرکزی و سیاستگذاری سازمان دانش آموختگان (ادوارتحکیم وحدت) با حضور در بیت آیت الله منتظری مرجع تقلید و روحانی بلندپایه در قم، با ایشان دیدار و گفتگو کردند.
در این دیدار آیت الله منتظری با اشاره به مباحث روز کشور گفت: "در دنیای امروز بر همه معلوم است که سیاست کشور در دست احزاب سیاسی است و این کار درستی است".
ایشان با نقل حدیثی از امام حسن (ع) گفت: "امام حسن در نامه خود به معاویه می فرمایند: "وقتی پدرم از دنیا رفت مردم مرا والی قرار دادند. یعنی امام حسن که ما او را امام و حکومتش را مشروع می دانیم خود تاکید می کند که مردم او را والی قرار داده اند. بنابراین کشور متعلق به مردم است".
حضرت آیت الله منتظری با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری گفت: " به اعتقاد من شاید این بحث ها قدری زود باشد چرا که ما زمان طولانی تا انتخابات در پیش رو داریم".
ایشان به دیدارهای صورت گرفته با برخی از شخصیت ها و احزاب سیاسی اشاره کردند و گفتند: "معتقدم اگر اصلاح طلبان در انتخابات چند دسته باشند شکست خواهند خورد و به همین دلیل باید با هم هماهنگ باشند و مردم را دعوت به حضور کنند چرا که اگر مردم نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت باشند طبیعی است که میدان خالی می شود و افراد شر بر سر کار خواهند آمد".
آیت الله منتظری در ادامه با تاکید بر اینکه قصد حمایت از شخص خاصی در انتخابات را ندارد، در خصوص طرح کاندیداتوری عبدالله نوری گفت: "من آقای عبدالله نوری را فرد صالحی می دانم و به او علاقه زیادی دارم اما ایشان با سد شورای نگهبان مواجه است البته اگر توافق همه گروه ها بر یک فرد باشد شورای نگهبان هم نمی تواند آن فرد را رد صلاحیت کند".
آیت الله منتظری در ادامه گفت: "گروههای سیاسی در عین حال که خلاف عقیده خود را نیزنباید بگویند، بایداز درگیری با هم بپرهیزند".
آیت الله منتظری با اشاره به سخنان پیشین خود مبنی بر لزوم ایستادگی رییس جمهور گفت: رییس جمهور باید هدف اصلی خود را عزت ایران و مردم قرار دهد. اگر قرار باشد رییس جمهور تدارکاتچی مقامات بالاتر باشد باشد و همه کارها را با کسب اجازه انجام دهد نمی توان امیدی به انتخاب یک رییس جمهور اصلاح طلب هم داشت.
ایشان افزود: "من در نامه به آقای خاتمی هم گفتم که شما بر 22 میلیون رای که از مردم گرفته اید تکیه کنید و بگویید که اگر رییس جمهور اختیار انتخاب وزرا و سفرا و استانداران خود را هم نداشته باشد، پس خداحافظ شما. رییس جمهور باید کسی باشد که خودش تصمیم گیرنده باشد. باید نیروهای لازم هم در اختیار او باشد".
آیت الله منتظری در ادامه گفت: "هدف همه ما باید عزت ملت، ارتقای کشور و تامین حقوق مردم باشد".
آیت الله منتظری با انتقاد از تحقق نیافتن جایگاه قانونی برخی نهادها در کشور گفت:"خداوند آیت الله مشکینی را رحمت کند،ایشان در زمانی که در قید حیات بودند و ریاست مجلس خبرگان را بر عهده داشتند فرمودند که ما اعضای خبرگان در برابر خداوند و رهبری مسوول هستیم،این درحالی است که مطابق با قانون اساسی ،رهبر در قبال خبرگان و رییس آن پاسخگو است"
آیت الله منتظری در بخش دیگری از سخنان خود بار دیگر به مساله توقیف حسینیه شهدا اشاره کرده و گفت: "این حسینیه در واقع ملک شخصی است و از محل وجوهات هم ساخته نشده است، اگر مسئولانی که مدعی اند در حکومتشان آزادی وجود دارد این موضوع را نمی دانند که وااسفا و اگر می دانند که وامصیبتا.
در پایان این دیدار احمد زیدآبادی دبیرکل و عبدالله مومنی سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران با همسر مجتبی لطفی عضو بازداشت شده دفتر آیت الله منتظری دیدار و از آخرین وضعیت وی با اطلاع شدند. اعضای ارشد سازمان دانش آموختگان با ابراز تاسف از برخورد صورت گرفته با مسوول اطلاع رسانی آیت الله منتظری این اقدام را گامی دیگر درجهت فشار بر آیت الله منتظری و بیت ایشان ارزیابی کردند.


No comments: