Friday, November 14, 2008

مکارم شیرازی: جداسازی دختر و پسر در دانشگاه‌ها باید عملی شود


خبرنامه امیرکبیر: آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و هیات رییسه و مدیران ارشد دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه جداسازی دختر و پسر در دانشگاه‌ها باید عملی شود گفت: با این عمل پیشرفت علمی دانشجویان از نظر علمی و اخلاقی افزایش خواهد یافت و محیط سالم‌تری برای دانشجویان فراهم می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه بومی‌سازی دانشگاه‌ها مساله‌ی مهمی است گفت: ‌بومی کردن دانشگاه به خصوص در مورد دختران بسیار مهم است و این امر باید تقویت شود تا مشکلات اخلاقی که به واسطه‌ی بومی نبودن ایجاد می‌شود، حل شود.

وی افزود: ما باید تاریخ علم اسلام را از ابتدای آن تدوین کرده و در دانشگاه‌ها تدریس کنیم. او با اشاره به وضع زمانی و آلودگی بعضی از رسانه‌ها گفت: دشمن می‌خواهد با آفات و آلودگی بر دانشگاه ما راه پیدا کند تا از این آلودگی‌ها حمایت کند؛ ما نباید بگذاریم که آن قسمت از فرهنگ فاسق غرب بر دانشگاه ما تسلط پیدا کند.

مکارم شیرازی ادامه داد: برنامه‌ی سالم، کتاب درسی سالم، استاد که برنامه‌های سالم را آموزش دهد و امور جانبی که از لحاظ دینی به تقویت دانشجویان بپردازد ۴ نکته‌ای است که در دانشگاه‌ها نباید فراموش شود. وی با بیان اینکه رابطه‌ی حوزه و دانشگاه باید قوی‌تر از گذشته باشد. و ‌هیات علمی دانشگاه‌ها باید از بهترین و با کفایت‌ترین افراد باشند.

وی همچنین با بیان اینکه ‌باید از آنانی که متدین و دلسوز برای مسایل اخلاقی و اسلامی هستند حمایت بیش‌تری صورت پذیرد، افزود: ‌در دانشگاه مسایل اسلامی به صورت بنیادین وجود دارد و بیشترین مشکلات مربوط به روبناست.

کپی از خبرنامه امیر کبیر

No comments: