Monday, November 3, 2008

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس: نماینده نشدیم که آبروی نظام و کشور را بفروشیم و سرمایه ملت را تباه کنیم ، احمدی نژاد: استیضاح وزیر کشور قانونی نیست و در جل


۱۱۱۱.JPG

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس: نماینده نشدیم که آبروی نظام و کشور را بفروشیم و سرمایه ملت را تباه کنیم

خبرنامه امیرکبیر: فاکر که مسئولیت را امانتی در دست انسان دانست، به طرح سئوال در خصوص چگونگی صرف این سرمایه الهی پرداخت و گفت: باید بدانیم که پشت سر چه کسی راه می افتیم، رای خود را به چه کسی می دهیم، حیثیت نظام اسلامی و مجلس را فدای چه کسی می کنیم؟ آرای ما متعلق به خداست و در قیامت در این زمینه مورد سئوال قرار می گیریم و اگر کسی تصور می کند می تواند در مجلس به هر فرد و هر موضوعی رای دهد، اشتباه می‌کند.

نماینده مشهد در مجالس هفتم و هشتم خطاب به همکاران خود تاکید کرد: نماینده نشدیم که هر طور دل ما خواست رای دهیم و آبروی نظام و کشور را بفروشیم و سرمایه ملت را تباه کنیم و پشت سر کسانی راه رویم که متهم به تقلب، نفاق، دزدی، جنایت، زنا و آدم کشی هستند و به نوعی سر خود کلاه بگذاریم و با همدیگر معامله کنیم تا قانع شویم.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر: فاکر در پایان گفت: امروز روز عمل و روز قیامت روز حساب و کتاب است و کاری نکنیم اگر در آن روز رسول گرامی اسلام فرمودند من گفتم یا ایها الذین آمنوا لا تتخذوا بطانة من دونکم، اما چرا شما طاووس‌های باغ اسلام زاغ و زغن‌ها را به درون خود راه دادید، یا امام راحل (ره) پرسیدند که چه کردید، نتوانیم پاسخ دهیم و سرافکنده شویم.

احمدی نژاد: استیضاح وزیر کشور قانونی نیست و در جلسه ی استیضاح شرکت نخواهم کرد

احمدی نژاد رییس جمهور ایران، دو روز پیش از برگزاری جلسه استیضاح وزیر کشور ایران در مجلس، ضمن «غیر قانونی» خواند این استیضاح گفت که در این جلسه حاضر نخواهد شد.

محمود احمدی نژاد عصر یکشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به خبرنگارانی که در باره استیضاح علی کردان وزیر کشور ایران می پرسیدند گفت: «استیضاح وزیر کشور را امری قانونی در راستای استیضاح وزیر و عملکرد وی نمی دانم و به همین خاطر در جلسه مجلس برای این موضوع شرکت نخواهم کرد.»

او درباره علت «غیر قانونی» خواندن استیضاح وزیر کابینه خود گفته است: «مطابق قانون، استیضاح ناظر بر عملکرد وزرا در دوره تصدی وزارت آنها است؛ در حالی که در متن استیضاح وزیر کشور مطلبی در این خصوص نیامده است و صرفاً مدرک تحصیلی وی مورد سوال مجدد قرار گرفته است.»

محمود احمدی نژاد همچنین در سخنان خود گروه نامشخصی را به تلاش برای «از اکثریت انداختن دولت» و ایجاد مشکل در کار کابینه خود متهم کرده اما توضیح بیشتری دراین باره نداده است.

بر اساس قانون اساسی ایران، درصورتی که ۱۱ نفر از اعضای هیئت دولت به هر دلیل تغییر کنند، رییس دولت باید مجددا از مجلس برای کابینه خود رای اعتماد بگیرد. تاکنون هشت وزیر دولت نهم به دلایلی تغییر کرده اند.

علی کردان، دومین وزیر کشور دولت محمود احمدی نژاد است که روز ۱۵ مهر ماه گذشته از مجلس برای تصدی مقام وزارت کشور رای اعتماد گرفت. او قرار است به درخواست ۲۸ نماینده روز سه شنبه ۱۴ آبان ماه استیضاح شود.

موضوع استیضاح علی کردان، عدم صداقت وی در ارایه اطلاعات در باره مدارک تحصیلی خود به نمایندگان مجلس است.

علی کردان، در روز گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، گفته بود که مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را از دانشگاه آزاد اسلامی و دکتری خود را از دانشگاه «آکسفورد» بریتانیا دریافت کرده است. اما بعد مشخص شد که مدرک دکتری او جعلی بوده است. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی ایران هم اعلام کرد که علی کردان مدرکی از این دانشگاه دریافت نکرده است.

پس از محرض شدن جعلی بودن مدرک دکتری علی کردان و اعلام رسمی دانشگاه آزاد ایران درباره مدرک تحصیلی او، نمایندگان مجلس، مسئله استیضاح او مطرح شد.

«درباره اقدام مجلس حرف های فراوانی دارم»

محمود احمدی نژاد همچنین به خبرنگاران گفته است که درباره اقدام مجلس برای استیضاح وزیر کشور «حرف های فراوانی» دارد اما در شرایط کنونی بیان همه این حرف ها را لازم نمی داند.

رییس جمهوری ایران درباره مدارک تحصیلی علی کردان گفته است: «در زمان بررسی مدرک تحصیلی آقای کردان نیز به نمایندگان مجلس گفتم که ملاک و نگاه من برای معرفی وی به عنوان وزیر کشور مدرک تحصیلی دکترا نبوده است و حتی اصطلاح کاغذ پاره را بکار بردم؛ چرا که صرفاً یک مدرک افتخاری بود و در هیچ جا اعتبار ندارد و نیز منافع مادی نیز ندارد و اصولاً در چنین مناصبی تجربه افراد دارای اهمیت است.»

او در ادامه سخنان خود افروده است: «از نمایندگان نیز خواستم صرفاً ۳۰ سال فعالیت وی را مد نظر قرار دهند و آنها نیز پس از شنیدن و بررسی این سخنان به وی رأی اعتماد دادند، اما بلافاصله پس از مدتی دوباره هجمه ها در قالب توهین و تحقیر علیه وی آغاز شد تا اینکه بحث استیضاح مطرح شد.»

محمود احمدی نژاد در حالی این سخنان را بیان می کند که بر اساس ماده ۵۲۷ قانون مجازات اسلامی، کسی که مدارک دانشگاهی داخل و خارج کشور را جعل کند و آن را مورد استفاده قرار دهد، به جبران خسارت و حبس از یک تا سه ماه محکوم می شود.

بر اساس این این قانون، کارمندان ارگان های دولتی که مرتکب جعل مدارک تحصیلی شده باشند به «حداکثر مجازات» محکوم می شوند.

علی کردان اعلام کرده است که مدرک دکتری خود را به صورت غیر حضوری دریافت کرده و شخصی را که به عنوان واسطه مدرک جعلی را به عنوان مدرک اصل برای او صادر کرده است را مقصر خوانده است.

«مامور دولت در مجلس برکنار شد»

رییس جمهوری ایران در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره درگیری میان نماینده دولت با نمایندگان مجلس، بدون نام بردن از مامور دولت خود، گفت که او روز گذشته برکنار شده است.

آقای عباسی، مدیرکل دفتر دولت در مجلس، روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا، گفته بود هنگامی که «در باره استیضاح وزیر کشور» سرگرم رایزنی در مجلس بوده است، یکی از نمایندگان او را «مورد ضرب و شتم» قرار داده است و به همین دلیل قصد دارد از آن نماینده شکایت کند.

برخی از نمایندگان مجلس گفته اند که نماینده دولت روز چهارشنبه به همراه رسید کمک پنج میلیون تومانی دولت برای کمک به تعمیرات مساجد حوزه های انتخابیه نمایندگان، برگ دیگری نیز برای امضا به نمایندگان داده شده، که در واقع، نامه انصراف از استیضاح وزیر کشور بوده است.

به گفته این نمایندگان، با روشن شدن این موضوع میان آقای عباسی، مدیرکل دفتر دولت در مجلس، و علی اصغر زارعی، یکی از نمایندگان درگیری روی داده است.

به دنبال این درگیری، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی روز یکشنبه مدیرکل امور پارلمانی دولت محمود احمدی نژاد را به «فریبکاری» متهم کرد و گفت که وی از این پس حق حضور در مجلس را ندارد.

رادیو فردا

No comments: