Sunday, November 16, 2008

چهار فعال سياسي کرد به اعدام و زندان محکوم شدند




روستاي هندوان از توابع شهر خوي استان آذربايجان غربي در حدود هفت ماه پيش صحنه درگيري پارتيزانهاي حزب حيات آزاد کردستان (پژاک) و نيروهاي سپاه پاسداران بوده است.

پس از پايان درگيريهاي مذکور نيروهاي امنيتي تعدادي از اهالي روستاي هندوان را به اتهام همکاري با حزب مذکور بازداشت مي نمايند.
پنج دختر و تعدادي از جوانان روستا به نامهاي حسين ياسمني ، فصيح ياسمني ، فهيم رضا زاده منجمله اين بازداشت شدگان بوده اند.
نامبردگان به بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر خوي منتقل و تحت فشارهاي روحي و جسمي قرار گرفتند.
پس از طي پروسه تحقيقات و بازداشت ، آقايان فصيح ياسمني به اعدام ، حسين ياسمني (پدر آقاي فصيح ياسمني) به دو سال حبس تعزيري و فهيم رضا زاده به 15 سال حبس تعزيري توام با تبعيد محکوم گرديدند.
احکام صادره با قيد فوريت در دادگاههاي تجديد نظر استان و ديوان عالي کشور تائيد و در روز جاري به متهمان ابلاغ گرديد . همچنين به خانواده آقاي ياسمني به صورت غيررسمي اعلام گرديده است حکم اعدام فصيح ياسمني در طي روزهاي آتي به اجرا در خواهد آمد.
همچنين در گزارشي ديگر از ماکو آمده است حکم اعدام صادره براي فعال سياسي اهل ماکو به نام رستم ارکيا به تائيد ديوان عالي کشور رسيده است ، آقاي ارکيا از فعالان سياسي اين شهر مي باشد که از چندي پيش در زندان مرکزي اين شهر به سر مي برد.اتهام نامبرده نيز عضويت در حزب مذکور اعلام گرديده است. وي فاقد وکيل مدافع بوده است.

No comments: